loading...
چهره تو
نازنین بازدید : 200252 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (9)

 http://uface.ir/ |  رفع سیاهی وگودی زیرچشم بصورت 
طبیعی|رفع گودی زیرچشم بصورت طبیعی|رفع سیاهی وگودی زیرچشم|سیاهی وگودی 
زیرچشم|گودی زیرچشم|رفع سیاهی بصورت طبیعی|رفع سیاهی دور چشم بصورت 
طبیعی|سیاهی و گودی زیر چشم|رفع سیاهی و گودی زیر چشم|رفع سیاهی و گودی زیر
 چشم بصورت طبیعی|رفع گودی زیر چشم|رفع سیاهی زیر چشم|رفع سیاهی و گودی دور
 چشم|رفع سیاهی و گودی دور چشم طبیعی|رفع سیاهی و گودی دور چشم بصورت 
طبیعی|رفع گودی دور چشم|دلایل گودی زیر چشم|دلایل سیاهی دور چشم|رفع سیاهی 
چشم


خشکی مزاج موجب گودی و سیاهی زیر چشم می شود.

در طب سنتی ایران سیاهی و گودی زیرچشم به دو دلیل ژنتیک و افزایش خشکی مزاج است.در مواردی که کبودی زیر چشم افراد به صورت ارثی باشد، معمولاً برطرف نمی‌شود و کبودی ارثی معمولاً کمرنگ‌تر است ولی کبودی که بر اثر خشکی مزاج مغز ایجاد می‌شود، معمولاً تیره‌تر استاگر مزاج مغز خشک شود، رطوبت کافی در مغز تولید نمی‌شود چرا که چشم و پوست زیر آن به رطوبت نیاز دارد.

خشکی مغز موجب گودی زیر چشم می‌شودزمانی که به چشم رطوبت کافی نرسد پوست زیر چشم جمع می‌شود و خشکی مزاج مغز موجب افزایش خلط سودا در خون می‌شود، سودا به رنگ تیره است و در زیر چشم جمع می‌شود.

جمع شدن پوست زیر چشم موجب گودی و افزایش خلط سودا در خون موجب سیاهی زیر چشم می‌شود و با اصلاح طبع می‌توان از گودی و سیاهی زیر چشم کاست.سودا، خون سیاه رنگی است که در طحال جمع شده است؛ در صورت غلبه سودای خون طحال دارای عملکرد ضعیفی می‌شود و اضافی سودا وارد جریان خون شده و موجب تیرگی پوست و خشک شدن آن می‌شود.


کبودی دور چشم

گودي يا سياهي يا كبودي يا همان eye circle دور چشم چند علت مهم وجود داره كه من به اختصار آنها را برايت ميگويم :
1- غلظت خون كه يكي از علائم آن كبودي دور چشم و كبودي لبها و گز گز كردن دست و پا و گرفتگي عروق است. واريس بيماري است كه يكي از دلايلش همين غلظت خون است. در افراد سيگاري كه به مرور اين حلقه سياه تشكيل ميشود اين است كه سيگار شديدا خون را غليظ ميكند.
درمان غلظت خون : زرشك آبي ( زرشك سياه ) - آب انار _ آب گوجه فرنگي - عناب - جوشانده ريشه كاسني - گياه صبرزد- و زالو است چون زالو در بزاق دهان خود ماده اي به نام هپارين دارد و ترشح آن در خون باعث رقيق شدن خون ميشود. در ضمن ما در داروهاي شيميايي هم دارويي به همين نام هپارين داريم ولي چون طبيعي نيست ميزان آن توسط پزشك بايد شديدا كنترل شود.



- بيماري گواتر يا اختلال ترشح يد در بدن كه يكي از علامتش كبودي دور چشم است. بيماري كم كاري تيروئيد كه يكي از عوارضش كبودي دو چشم است بيمار با مصرف لوتيروكسين بسيار بهتر ميشود و معمولا با مصرف اين دارو عارضه كبودي دور چشم از بين مي رود. یا مصرف عرق گیاه بولاغ اوتی که سرشار از ید میباشد .


3-بي خوابي و افسردگي و فشارهاي عصبي و نوعي اضطراب ناشي از وسواس فكري باعث كبودي دور چشم ميشود. كه در اين صورت با رژيم غذايي صحيح و استفاده دارو د كبودي نيز از بين ميرود.

4- يكي از علائم و نشانه افزايش سودا در بدن كبودي دور چشم است كه بايد گياهان و غذاهاي ضد سودا مصرف شود.


یکی دیگر از محافل تیره چشم بد خوابیدن است هنگام خواب حتما باید سر کمی بلند و بالش قرار گیرد و پاها پایین تر از سر قرار گیرد چون اگر سر پایین تر قرار گیرد خون در ناحیه چشمها قرار گرفته و ممکن است موجب تیرگی چشمها شود. 


افزایش سن 


5- اگر هيچ كدام از موارد فوق نبود بايد بدانيم كه اين حلقه كبود فقط ژنتيكي است و به نوع اسكلت چشم در صورت بر ميگردد.یا کم خونی و کم ابی و....



داروهای خانگی برای محافل تیره زیر چشم

 

در زیر برخی از راهنماییهای ساده برای جلوگیری از دایره های تیره زیر چشم:

8-10لیوان در روز اب بنوشید

 

--استراحت و خواب کافی

 

--رژیم غذایی خوب و متعادل از جمله  سبزیجات و میوه .

 

--هرگز غذاهای اشغال و فراوری شده نخورید که حاوی رنگ خای مصنوعی هستند منجر به محافل تیره چشم میشوند.

 

--اجتناب از سیگار کشیدن

 

n      دوری از اضطراب و استرس .تمرین مدیتیشن .

 

--هرگز از سفید کننده استفاده نکنید .از پک های طبیعی صورت استفاده کنید.انها اثرات مضری ندارند.

 

--رژیم غذایی غنی از ویتامین kبرای چشم مناسب است . اعمال کرم گیاهی حاوی ویتامین kبرای خلاص شدن از شردایره های تیره زیر چشم.

 

 

--کیسه های گیاهی چای بر روی چشمان شما . این امر نه تنها چشم را خنک بلکه حذف محافل تاریک .

 

نوشیدن اب میوه طبیعی . سموم بدن را دفع و جلوگیری از محافل تیره چشم

 

 

داروهای خانگی برای محافل تیره چشم

 

داروهای خانگی موثربرای دایره های موثر تیره زیر چشم:

 

--اماده کردن خمیری از اب اناناس و زردچوبه . اعمال ان روی ناحیه تیره چشم .

 

--همچنین 1 راه طبیعی ساده و موثر . گرفتن اب سیب زمینی واب خیار به نسبت مساوی .اعمال ان روی ناحیه چشم با پنبه . بمدت 15-20 دقیقه و سپس شستن چشم با اب سرد .

 

--روغن بادام یکی از بهترین داروهای خانگی برای محافل تیره چشم . بطور منظم ماساژچشم با استفاده روغن بادام بمدت 15 دقیقه .

 

--مخلوط 2 قاشق غذاخوری اب گوجه فرنگی و 2 قاشق غذاخوری اب لیمو . و اعمال این مخلوط در زیر ناحیه دور چشم .

 

--یکی دیگر از درمانهای ساده گلاب است. اعمال ان با استفاده از پنبه و کمک به رنگدانهای تیره

 

 

درمانهای گیاهی برای محافل تیره زیر چشم

 

اماده سازی خمیر زردچوبه . اب گوجه فرنگی . عدس. و اب لیمو است. اعمال ان روی ناحیه چشم تا زمانی که خشک شود  . تمیز کردن ان با اب تازه .

 

--همچنین شما میتوانید خمیر جوز و شیر . اعمال ان قبل از رفتن به رختخواب .

 

--روش ساده و موثر دیگه استفاده از برگ نعناع . بکار گیری عصاره نعناع در زیر ناحیه چشم .


برطرف کردن گودی- کبودی و پف زیر چشم


علت کبودی پای چشم کم خونی است ناشتا چندعددمویزو یک قاشق شیره انگوربخورید خونسازاست غذاهای ب 12هم بسیارموثرهستند



چند روش برای برطرف کردن گودی و پف زیر چشم

چای کیسه‌ای

روش قدیمی استفاده از چای برای از بین بردن پف و یا سیاهی زیر چشم است. تعداد بسیاری از محصولات ضدپف چشم حاوی چای هستند چرا که باعث بهتر شدن جریان خون زیر چشم می‌شود. برای مصرف پیشنهاد می‌شود دو بسته چای مصرف‌شده را به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار داده سپس به حالت خوابیده بر روی چشم‌های بسته قرار دهید. این روش بسیار مناسب برای روزهایی است که از کم‌خوابی یا پرخوابی زیر چشم پف می‌کند.


پوست خیار

خیار حاوی ویتامین «کا» و مناسب فعال‌سازی جریان خون است. بنابرا ین راهی مناسب برای برطرف کردن سیاهی زیر چشم است.

دو برش دایره‌ای خیار را به مدت 10 دقیقه در یخچال گذاشته سپس به مدت 10 دقیقه روی چشمهای بسته قرار دهید.


ورزش دادن چشم

چند حرکت ورزشی ساده خستگی چشم‌ها را برطرف می‌کند. جریان خون اطراف چشم با ماساژ فعال می‌شود در زمان خستگی و یا هنگام صبح با دو انگشت سبابه بینی و سپس ابروها را طی کرده، ماساژ دهید. سپس با سه انگشت به اطراف چشم ضربه بزنید و چند بار این عمل را تکرار کنید.


یخ

سرما نیز جریان خون اطراف چشم و به طبع جریان مویرگ‌های زیر چشم را نیز فعال می‌کند. البته اثربخشی یخ و سرما سریع است اما پایدار نیست و حدوداً بیست دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. کمی یخ را در دستکش، لیف و یا کیسه قرار داده به مدت 10 دقیقه روی زیر چشم ها قرار دهید.


محصولات ضدپف چشم

برخی محصولات آرایشی درمانی در درمان پف زیر چشم مؤثر هستند. پس از توجه به استانداردها و مارک‌های شناخته شده بهتر است از محصولاتی که از بلوط هندی برای فعال کردن جریان مویرگ ها و محصولاتی از گیاه آرنیکا برای هیدراته کردن و روشن کردن رنگدانه‌های زیر چشم استفاده شود.


استفاده از ژلها بخصوص ژل‌های خنک کننده بهتر از کرم‌ها است.

روز قبل محصول درمانی را در یخچال قرار داده سپس به مدت ده دقیقه اطراف چشم‌ها را ماساژ دهید. بهتر است نوع ماساژ به صورت ضربه‌های بسیار ریز از گوشه چشم به سمت بالا و خارج و از گوشه خارجی‌تر چشم به سمت بینی صورت گیرد.



درمان با چاي كيسه اي

یکی از روش‌های خانگی برای بهبود کبودی و سیاهی دور چشم، استفاده از چای کیسه‌ای مرطوب و سرد شده است. پس از استفاده از چای کیسه‌ای به محض آن‌که کیسه چای حرارت خود را از دست داد، آن را روی چشمتان بگذارید. بهتر است از 3 چای کیسه‌ای به‌طور همزمان استفاده کنید و اجازه دهید تا به‌مدت ۲۰دقیقه روی چشم‌ها و ناحیه زیر چشم باقی بماند. برگ چای به‌دلیل داشتن ماده‌ای به
نام «تانین» موجب بهبود سیاهی و تیرگی دور چشم شده و همین‌طور از بروز پف و تورم در این ناحیه نیز پیشگیری می‌کند. می‌توانید چای کیسه‌ای را در یخچال بگذارید و حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت آن را مصرف کنید.

درمان سياهي دور چشم با بادام و لیموترش

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین‌بردن تیرگی دور چشم، بهبود جریان گردش خون در این ناحیه است. برای این منظور کافی است ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را با کمک روغن بادام تلخ که با اندکی آب لیموترش تازه ترکیب شده، خوب ماساژ دهید. ماساژ این ناحیه هر شب پیش از خواب با کمک این روغن علاوه بر آن‌که به بهبود گردش خون در عضلات اطراف چشم کمک می‌کند موجب بهبود تیرگی‌ها و سیاهی اطراف چشم شده و آن را تعدیل می‌کند.

مواظب چشم‌هایتان باشید

یکی دیگر از روش‌هایی که به تسکین و بهبود سیاهی دور چشم ناشی از خستگی و کار زیاد کمک می‌کند، استفاده از ماسک خیار و گلاب است. برای تهیه این ماسک کافی است؛ یک خیار را با پوست یا بدون پوست رنده کنید و آن را درون ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری گلاب خالص خیس کنید. سپس این ترکیب را روی پلک‌ها، اطراف چشم و گودی چشم بگذارید و اجازه دهید به‌مدت ۱۵دقیقه به همین صورت بماند. نکته
مهم آن است که خیار را به‌خوبی بشویید و مراقب باشید که پلک‌ها را به‌خوب ببندید تا آب این ماسک وارد چشم‌هایتان نشود. سپس این ماسک را با دستمال مرطوب از روی چشم‌ها برداشته و صورتتان را با آب نسبتا خنک بشویید.

درمان سياهي دور چشم با گلاب درمانگر

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین نسخه‌های خانگی برای از بین‌بردن پف زیر چشم استفاده از یک دستمال نخی تمیز و آغشته کردن آن به گلاب است. این دستمال راروی صورتتان بیندازید، به‌گونه‌ای که چشم‌ها و ناحیه زیر آن را به‌خوبی پوشش دهد. هر چند دقیقه یک‌بار درصورت نیاز با کمک اسپری، مقداری گلاب روی دستمال بپاشید. تکرار این روش به‌مدت یک هفته به شما کمک می‌کند که برای مدت‌ها از شر پف زیر چشمتان راحت شوید. علاوه بر این در طول هفته از مصرف بیش از اندازه نمک نیز پرهیز کنید زیرا نمک موجب حفظ مایعات در بافت‌های بدن شده و در ‌‌نهایت منجر به بروز پف در نواحی مختلف از جمله زیر چشم
می‌شود.

درمان سياهي دور چشم با نعنا

استفاده از کمپرس عصاره برگ‌های نعنا تاثیر زیادی در بهبود تیرگی اطراف چشم دارد. به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمانی تهیه عصاره برگ‌های نعنا که از جوشاندن برگ‌های این گیاه دارویی به‌دست می‌آید موجب بهبود این تیرگیمی‌شود. بهترین روش برای تهیه این عصاره آن است که ۲ تا ۳ قاشق از برگ‌های نعنا را درون ۲‌لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت کم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به‌دست آمده را صاف کرده و اجازه دهید سرد شود. در این مرحله دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعنا آغشته کرده و آن را روی چشم‌ها بیندازید و درصورتی که امکان آن را دارید، بگذارید تمام شب روی صورتتان
باقی بماند.

درمان سياهي دور چشم با موز و انار

برای از بین بردن تیرگی و سیاهی اطراف چشم علاوه بر رعایت نسخه‌های خانگی ذکر شده باید به توصیه‌های زیر نیز توجه کنید.
در طول شبانه روز ۸ ساعت را به خواب شبانه و استراحت اختصاص دهید. بی‌خوابی یکی از عوامل مهم در بروز تیرگی اطراف چشم است.
مصرف سبزی‌ها به‌ویژه سبزی‌های سبز رنگ مثل اسفناج، جعفری و کاهو را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.
نوشیدن آب در طول روز را فراموش نکنید. دریافت میزان کافی آب علاوه بر حفظ رطوبت بدن به تسکین تیرگی دور چشم کمک می‌کند.
میوه‌هایی مانند انار و موز از جمله بهترین خوراکی‌ها برای بهبود کبودی دور چشم محسوب می‌شوند.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سحر در تاریخ 1394/11/06 و 12:55 دقیقه ارسال شده است

کمپرس سرد مخصوص جشم هم خیلی خوبه که میشه از داروخانه تهیه کرد. البته حتما دورش یک یا دوتا دستمال بذارید که به پوست دور چشم آسیب نرسهشکلک

این نظر توسط miss در تاریخ 1394/05/23 و 19:56 دقیقه ارسال شده است

این راه هایی ک گفتین واسه تیرگی ارثی زیر چشم جواب نمیده؟
پاسخ : بله تا حدودی ، به خیلی از عومل بستگی داره ، مهم دلیل ایجاد تیرگی هستش

این نظر توسط fateme در تاریخ 1394/04/14 و 2:35 دقیقه ارسال شده است

خیلی کامل بود ممنون

این نظر توسط مانیا در تاریخ 1393/09/04 و 0:10 دقیقه ارسال شده است

خیلی جالبه. از زحمات شما سپاسگزارم. شکلک

این نظر توسط mohadeseh در تاریخ 1393/04/10 و 10:44 دقیقه ارسال شده است

من یکمشوخوندم ولی نسخه هایی ازراه ودرمان های گودی زیرچشم وسیاهب دور چشم دارندکه فکرمی کنم فوق العاده موثرندشکلک

این نظر توسط ارغوان در تاریخ 1393/03/31 و 14:14 دقیقه ارسال شده است

سلام.چای کیسه ای اثرفوق العاده ای داره من همیشه توصیه میکنم خیلی جوابه

این نظر توسط saniya در تاریخ 1393/03/31 و 13:24 دقیقه ارسال شده است

عالی بود.سایت خوبی دارید موفق باشید

این نظر توسط شهناز در تاریخ 1393/03/22 و 21:39 دقیقه ارسال شده است

مرسیشکلک

این نظر توسط بی نام در تاریخ 1393/01/18 و 19:58 دقیقه ارسال شده است

خیلی خیلی عالی بود استفاده کردم ورازی بودمشکلکشکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 158
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 40
  • آی پی امروز : 138
  • آی پی دیروز : 136
  • بازدید امروز : 549
  • باردید دیروز : 668
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,957
  • بازدید ماه : 13,325
  • بازدید سال : 119,791
  • بازدید کلی : 1,943,729